צפו: שריקות בוז לשר אורבך בכנס השירות האזרחי

    שלמה בן יוסף 2 Comment on צפו: שריקות בוז לשר אורבך בכנס השירות האזרחי
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גאווה חרדית: בכנס ההצדעה השנתי למשרתי השירות האזרחי שהתקיים במכללת דוד ילין בירושלים עלה לנאום השר הממונה על השירות האזרחי אורי אורבך (הבית היהודי) ונתקל בקריאות בוז. יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט ביכר שלא להגיע לאור הקריאות להחרים את הכנס.

    שריקות הבוז שלוו בשירת עוצו עצה ותופר הפכו את מעמד ההצדעה למביך. אורבך שניסה להמשיך בנאומו שוסע ללא הרף עד שירד מהבמה.

    באירוע הוענקו תעודות הוקרה ל -5 מתנדבים מצטיינים בשירות האזרחי. ביניהם: שמואל דב רוסט מאשדוד שמתנדב במחלקה האונקולוגית בבי"ח תל-השומר, אשר מסייע ומלווה ילדים חולי סרטן לטיפולים כימותרפיים. כמו כן ישראל לוגסי מאשקלון המשמש כפרמדיק ונהג אמבולנס במד"א. עידן יפרח מאופקים המתנדב ב-"יד שרה" בעיר. יוסף אברהם מבאר-שבע שחונך ומלווה בני נוער בבאר –שבע, חיים יעקב מאשדוד שמתנדב "במשרד לאזרחים ותיקים", בפרויקט "והדרת" שמסייע בניוד וליווי קשישים.

    מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג'רבי, עלה לבמה באמצע נאומו של השר אורבך במטרה להשתיק את קריאות הגנאי. ג'רבי אמר למשרתים כי: "כולנו התחנכו על כך שדרך ארץ קדמה לתורה. ההתלהמות והצעקות אינם ראויים ואינם מכבדים אתכם. גם כאשר ישנו ויכוח צריך לדעת לנהל אותו באופן לגיטימי ומכובד. אנחנו במנהלת נמשיך בהידברות ובשיח עם המגזר החרדי כדי להמשיך את המגמה של גידול והתרחבות השירות האזרחי במגזר".

    ח"כ אורי אורבך, השר לאזרחים ותיקים התייחס להפרעות לנאומו וטען כי :"אני לא לוקח אישית את שירת עוצו עצה ותופר… ותפקידי כשר הממונה על השירות האזרחי-לאומי לא יושפע מכמה קריאות בוז. אנחנו מוקירים ומעודדים את השירות של האזרחים החרדים ומודים להם על תרומתם לחברה"

    ראש הממשלה שנבצר ממנו להגיע לאירוע שלח למתנדבים ברכה מצולמת: "מתנדבים יקרים, אתם תורמים לחברה ולמדינה, אני רוצה לברך אתכם ביום הזה. מעת לעת אני פוגש אתכם ומבקר אצלכם, ואני מתרשם עמוקות מהאופן שבו אתם מבצעים את תפקידכם באמונה וגם בשמחה. אתם ההוכחה הטובה ביותר שקיים מכנה משותף לחברה הישראלית: השירות שלכם".

    מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי – לאומי, שר-שלום ג'רבי התייחס לסוגיית השוויון בנטל ולוועדת שקד: "המונח הנכון אינו 'שוויון בנטל' אלא נשיאה משותפת בנטל. אין שוויון מלא ולא יכול להיות שוויון מלא. גם החייל העומד בשער הקריה, אינו תורם תרומה שווה ללוחם בגולני. אתם, המשרתים הנמצאים כאן באולם, מהווים דוגמה לדרך המלך, בה לדעתי יש לצעוד בבואנו לטפל בסוגיה רגישה זו."

    השירות האזרחי דרכו משרתים בני המגזר החרדי החל את דרכו בפעילות מנהלת השירות האזרחי – לאומי בשנת 2007. פריצת הדרך הראשונה הייתה בספטמבר 2008 כאשר התגבשה קבוצה ראשונית של מתנדבים. לאורך השנים חלה עלייה הדרגתית במספר המתנדבים. כיום סה"כ סיימו או נמצאים בשירות   כ- 5,6715 מתנדבים חרדים.

    IMG_1296 (1)

    IMG_1308 (1) (1)



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      להתנהג במידות רעות בשם התורה, זה מה שהולך כאן.

    2. 1

      יכול להיות,
      רק תזכור שהוא אחראי באופן ישיר להרעבת ילדים.